sorry att jag inte bloggat på länge

tänkte skriva jamjam's shema för nästa vecka

måndag; dressyr i paddock/ridhus
tisdag:vila/inga specielakrav
onsdag;dressyr
tordag; vila/markarbete medbommar
fredag;dressyr
lördag; dressyr
söndag; TÄVLING!!!!!!

på lördagen ska jag tvätta han och fläta man och svans:D
ska hopp tävla 40-40 efter som det e första tävlingen:D
sen ksk jag ska hoppa troja 40 cm med
hoppas hoppas,

dagen innan kommer min check lista upp så att jag ser att jag gjort allt
men här kommer den
kavaj;
byxor;
tröja;
hjälm;
väst;
skor;(pusta)
__________________________________
ponny
shabrak;(tvättat
sadel; check
träns;(pusta)
benskydd;(tvätta)
martingall;(pusta)
______________________________________________________
att göra
pusta stövlar,träns och martingall
träta shabrak och benskydd
tvätta jamjam
fläta man och svans
_____________________________________
skriver även om denna vecka
måndag;bommar/hopp
tisdag; vila
onsdag; dressyr
torsdag;dressyr
fredag;?
lördag;dressyr (träna för nina?)
söndag; hoppa i paddock

jag ska försöka få någon att fota
jag ska även fota från 70-100cm eller från 60-100cm
vet inte än får se hur högt jag tar jamjam efter som jag inte vet om jag tar 40-40
eller 40-50cm

men ska gå och lägga min nu
ha det bäst alla sötnosar
eller den som läser bloggen
pusspuss/maja



min vecka

måndag skola och riding det gick väl bra :d
tisdag leding åkte upp med eve till dalskog
vi mockade och smörjde sen fick jag rida jessie i dalskog
en liten shettis på ca 89 cm i manken. på kvällen red jag
hedda det gick bra vi hoppade.
onsdag; skolan, slutade tidigt. red jamjam det gick väl bra.
torsdag;skola sedan till stallet red nordpan och mickan red jamjam
fredag; skola och sedan överby köpte ett par skor
jamjam fick vila
lördag; ska träna för nina
söndag stall tjänst ocj hopp träna för johanna sedan WE träna för jane
min vecka har vart bra får se hur  helgen blir
men ha det bra pusspuss/maja
p.s förlåt att jag inte bloggat på ett tag nu kör jag ingen en frågestund

bussen

nu sitter jag väl på bussen coh snaker med någon rolig människa
läs min andra blogg för mer uppadete under dagen
http://bloggenommittlivsomryttare.blogg.se
ha det bra pusspuss/maja

god morgon

förinsällt inlägg:D
nu går jag upp antagligen;(
blir ingen bar uppdate
ha det bra pusspuss/maja

bloppis

vitt dressyr shabrak andvänt 1  gång stl full
passar min lilla c-ponny på 132 i mkn budjuving börjar på 200kr
alloraund shabrak stl full passar min lilla c.ponny på 132 i mkn
passar även min stora c-ponny på 138.
andvänt mkr men mycket fint. budgivin börjar på 150 kr
luva stl ponny. Endast provad på min gamla shettis
budgving börjar på 100 kr
skirv i en komenter skriv till maja endast bud i deta in lägg är
giltiga
ni kan lägga bu fram tills på söndag
ha det bra pusspuss//maja

busfrö

lite bilder på ett rus jag hade vid namn busför
lite bilder på han men nu ska jag gå och lägga mig
pusspuss//maja

gamla bilder

melker första gången jag såg han
kärlek vid första ögonkastet//maja

hejj

red troja idag det gick finfint :D
vi trönada på sitsen och skänkelvikingar
troja var super fin idag det var ett tag sen jag red henne nu.
jag gillar henne:D
på lördag ska jag ner till skåna
det ska även bella,
jag kommer göra tidsinställda inlägg:D
nu ska ni få en liten bild bomb med gamla rid bilder/från i sommras
ellar a i nästa inlägg
men ha det bra pusspuss/maja

skola snart-.-

snart ska jag till skolan-.-
men jag hade ony i huvut i går därför bloggade jag inte.
ikväll ska jag ksk rida troja på lektion.
men nu måste jag dra bloggar mer i kväll
ha det bra pusspuss//maja

hejhej

körde lite horsmanship på jamjam idag.
det gick bra han följde mig jätte bra.
imororn ska jag med mamma till hennes jobb på kvällen :D
fick inga  bilder från idag men ska fixa bilder någon annan gång när
jag kör horsmanship
ha det bra pusspuss/maja

hejhej :D

Hej :D
jag heter Bella !
& min ponny heter Hembys Salka valka:D Hon är 10 år & new forest :D
& jag älskar att hoppa !<3
Som sagt jag har bloggen med Maja , :D <3
men aså , jag vill sova nu , men jag lovar att jag skriver mer i morrn !
MEN JAG ÄLSKAR ER ALLIHOP<3
/ bp <3

hejhej

hej vi är två glada tjejer som äger dena bloggen
vi heter maja och bella!
vi rider båda ponnys.
tänkte skriva lite om mig maja;
jag heter då Maja och är 13 år
Jag rider en ponny vid namn strawberry jam.
Han är ganska outbildad så jag har ett ganska lång arbete med han.
Men vi hoppar 80 cm på enstaka hinder och 60 på bana tsm:D
Sen rider jag mkt dressyr och jobbar mkt från marken då
han inte har någon respekt för mig.
Jammi som han kallas är 7 år
ras;svensk rid ponny(han är en massa raser)
Men även om han busar i bland så är han skit go
jag älskar han, mest av allt på jorden
även om han blir rädd för något
och inte vill gå och ställer sig upp ist så
är han snäll han har lärt mig en massa.
Men nu lite mer om mig
jag har ridit i ca 7,5 år.
Jag tävlar lc;1 dressyr och LD hopp.
När jag inte rider själv så fotar jag eller är
med kompisar.
nu får ni lite bilder på mig och jammie//maja

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0